5m 30sLänge

The port of Le Havre is the second largest commercial port in France after Marseilles. In terms of cargo handling, it is the tenth-largest port in Europe. With the setting sun, we cross the Seine river and we make our way to the sea, immediately after the hotel check-in. At the sweeping beach we find a number of inviting restaurants for diner. The red glowing sun and the kite surfers convey a wonderfully peaceful atmosphere. Due to the extensive sandy beach and the wide boulevards, the city could make a name for itself as relaxation and vacation spot. The next morning we begin our exploration of the city right at the port. The remains of the Atlantic Wall from World War 2 are still present at the docks everywhere. The most important turnover of the port is made with Mineral-oil products. Some refineries take care of the processing. Besides that, however, Le Havre is also an important container and passenger port. The largest container ships can call at the port without problems, as can be easily observed at the CMA CGM Alaska. Furthermore, Le Havre has a large marina and a small fishing port. Not only cruise ships like the AIDAcara but also ferries from and to England, use the passenger port. ........ please read more: https://blog.myvideomedia.com/port-le-havre/ Der Hafen von Le Havre ist, nach Marseille, der zweitgrößte Hafen in Frankreich. Gemessen am Güterumschlag ist es der zehnt größte Hafen in Europa. Mit der untergehenden Sonne überqueren wir die Seine und machen uns nach dem Einchecken im Hotel umgehend auf den Weg zum Meer. Am weitläufigen Strand gibt es eine Reihe von Restaurants, die zum Abendessen einladen. Die rot glühende Sonne und die Kite Surfer vermitteln eine wunderbar friedliche Stimmung. Aufgrund des weitläufigen Sandstrandes und der breiten Boulevards konnte sich die Stadt auch als Erholungs- und Urlaubsort einen Namen machen. Am nächsten Morgen beginnen wir unsere Erkundung der Stadt direkt am Hafen. Die Reste des Atlantikwalls aus dem 2. Weltkrieg sind an den Hafenanlagen noch überall präsent. Den wichtigsten Anteil am Hafen tragen Mineralölprodukte. Einige Raffinerien übernehmen die Verarbeitung. Daneben ist Le Havre aber auch ein bedeutender Container- und Passagierhafen. Auch die größten Containerschiffe können den Hafen problemlos anlaufen, wie an der CMA CGM Alaska gut zu beobachten ist. Des Weiteren verfügt Le Havre über eine große Marina und einen kleinen Fischereihafen. Den Passagierhafen nutzen nicht nur Kreuzfahrtschiffe, wie hier im Bild die AIDAcara, sondern auch Fähren von und nach England. ......... Weitere Infos im Reisevideoblog: https://blog.myvideomedia.com